【シャーマンキング1話感想】外国人「お帰り俺の少年時代!」「ネトフリ限定かよ...」■海外の反応■
※記事もコメント欄もネタバレを含む話題を許容します
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)00:30:09 No.219421578
ついに!王の帰還だ!
Finally! the return of the king!
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:25:13 No.219406913
キュートなアンナのエンディング
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)17:23:40 No.219463996
LET'S F*CKING GOOOOOOOO
俺の子供時代の最高のアニメの一つなんだ
俺の子供時代の最高のアニメの一つなんだ
one of the littest animus of my childhood
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)01:19:12 No.219424062
AOTY(アニメオブザイヤー)になりそうだ
Looks like it's going to be the AOTY蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)01:19:12 No.219424062
AOTY(アニメオブザイヤー)になりそうだ
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:25:13 No.219406913
キュートなアンナのエンディング
cute Anna Ending
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:31:40 No.219407125
まあ悪くなかった。原作のファンなら気に入ると思うよ。ただアクションシーンは恐らくフェアリーテイルとかブラッククローバーみたいな典型的なWSJ長期アニメのレベルになると思う。NarutoやBorutoみたいな作画になるとは思えない
It was alright, if you were a fan of the original you're going to like this. But yeah the action scenes are probably going to be your typical long running WSJ anime tier lke Fairy Tail or Black Clover. I doubt there'll be sakuga moments like in Naruto/Boruto
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)19:05:52 No.219408402
>>219407125
場合によりけりだな。何話やるの?
場合によりけりだな。何話やるの?
Depends. How many episodes does it get?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)19:06:54 No.219408437
>>219408402
blu-rayリストによると52話のはず
blu-rayリストによると52話のはず
Scheduled to have 52 episodes according to their blu-ray listing
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)19:33:35 No.219409290
>>219408437
それがただの”第一部”であることを願う。そうじゃないとえらいテンポになってしまうI hope it's just the "first part", or else it's going to be rushed.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:35:17 No.219407264
おれのち●こを踏むための存在
おれのち●こを踏むための存在
Made for stepping on my d●ck
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:55:02 No.219408023
>>219407264
パイロンの竿を長年経験した後にお前のち●こを見るかのような表情してるぜ
パイロンの竿を長年経験した後にお前のち●こを見るかのような表情してるぜ
her face when she looks at your d●ck after having Pyron's for years
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)21:03:17 No.219412276
>>219408023
2人はそんなことしない
2人はそんなことしない
They never did that.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)21:04:16 No.219412318
>>219412276
アンナは可愛いなあ
アンナは可愛いなあ
God Anna is so pretty
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)03:42:46 No.219427223
>>219412276
この子って10代で妊娠してなかったっけ?工口いな...
この子って10代で妊娠してなかったっけ?工口いな...
Didn't this girl get impregnated while being a teen? God that's hot.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:35:51 No.219407285
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)18:37:27 No.219407349
>>219407285
なんで悲しげなんだろ
なんで悲しげなんだろ
Why so sad?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)22:47:32 No.219416974
>>219407285
この子ってアイヌなんだっけ?
この子ってアイヌなんだっけ?
Is she ainu?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)22:50:31 No.219417101
>>219416974
Yes.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)22:52:02 No.219417170
>>219417101
Nice.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)19:33:43 No.219409294
OP
ED
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)00:02:23 No.219420276
>>219409294
OPはすごい伝統的な少年漫画のアニメオープニングだな
OPはすごい伝統的な少年漫画のアニメオープニングだな
OP is so traditional shonen anime OP
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)03:38:37 No.219426978
>>219409294
ボーカロイド風のEDがクールだな
ボーカロイド風のEDがクールだな
The Vocaloid style ED is cool.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)23:23:30 No.219418522
>>219409294
EDってボーカロイドなの?
EDってボーカロイドなの?
Is the ED Vocaloid?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)23:49:52 No.219419695
>>219418522
TwitterによるとEDも林原めぐみらしい。でもサウンドエフェクトでボーカロイドみたいに聞こえるね
TwitterによるとEDも林原めぐみらしい。でもサウンドエフェクトでボーカロイドみたいに聞こえるね
According to Twitter its also Megumi. But yeah, the sound effects made her sound like Vocaloid
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)23:29:29 No.219418797
マジかよNetflixがシャーマンキングを取ったとは知らなかった。ファンサブがあったらいいのに
マジかよNetflixがシャーマンキングを取ったとは知らなかった。ファンサブがあったらいいのに
Oh f*ck me I didn't know Netflix got this. I wish fansubs still existed.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)20:52:04 No.219411875
個人的に素晴らしいエピソードだったと思う。冒頭のハオ生誕はサプライズだったな。
いくつか圧縮されたシーンがあったのは確かだけど、全体的な流れとしてはすごく良かった。
最後の蓮のシーンも隙間を埋める良い方法だったと思う
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:15:33 No.219429299
ファンサブ野郎が来たよ。明日には出来ると思う
ファンサブ野郎が来たよ。明日には出来ると思う
Fansub dude here, expect them tomorrow
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:17:47 No.219429440
>>219429299
>ファンサブ野郎が来たよ。明日には出来ると思う
もし本当ならお前はヒーローだし俺の感謝を受け取ってくれ
>ファンサブ野郎が来たよ。明日には出来ると思う
もし本当ならお前はヒーローだし俺の感謝を受け取ってくれ
>Fansub dude here, expect them tomorrow
If you are who you say you are then your a hero and have my thanks
If you are who you say you are then your a hero and have my thanks
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)20:52:04 No.219411875
個人的に素晴らしいエピソードだったと思う。冒頭のハオ生誕はサプライズだったな。
いくつか圧縮されたシーンがあったのは確かだけど、全体的な流れとしてはすごく良かった。
最後の蓮のシーンも隙間を埋める良い方法だったと思う
Episode was great imo. Opening with Hao birth was a surprise.
Definitely condensed a few scenes but it all flowed great.
Ending on Ren was great way to bridge the gap also
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)22:23:01 No.219415821
>公式サイトの発表でBlu-ray BOX4枚(=52話?)に新作アニメを全話収録していると説明あり
>公式サイトの発表でBlu-ray BOX4枚(=52話?)に新作アニメを全話収録していると説明あり
>The announcement on the official website describes the four Blu-ray boxes (52 episodes) as containing the entire new anime.
JUST
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)23:26:05 No.219418636
>>219415821
封神演義みたいになるん?
封神演義みたいになるん?
We're getting Hoshin Engi'd aren't we?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)22:33:21 No.219416306
>>219415821
正直いって予想されてたことだし、十分あるだろ
正直いって予想されてたことだし、十分あるだろ
Honestly that was to expected and should be enough.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)03:44:34 No.219427333
リーリーファイブがいないなら観ないぞ
リーリーファイブがいないなら観ないぞ
No Lily 5 no watch
リーリーファイブ:
女性5人組のチーム。全員日本人。葉たちの旅の途中で邪魔をしたりもしたが、時に助け合った。パッチ村に辿り着いたが、シャーマンファイトの試合の連絡が全く来ず、ようやく戦うことになったのが、ハオのチーム・星組。しかし、彼女らを皆殺しにするというハオの言葉を聞いた葉に実力行使で妨害を受け、アンナの説得により棄権した。アニメ版におけるコメディキャラだったが、彼女たちも人とは違うシャーマンの力故に周囲から疎まれた辛い過去をそれぞれ背負っていた。ラストは5人で花屋を開いている。
出典:シャーマンキングの登場人物
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)03:48:19 No.219427558
>>219427333
その内出るだろ
その内出るだろ
They will eventually
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)06:01:14 No.219435689
>>219427333
あそっかあ!あいつらアニオリじゃん
あそっかあ!あいつらアニオリじゃん
Oh f*ck its true! They are all filler
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)06:03:12 No.219435805
>>219435689
知らなかったそんなの....
知らなかったそんなの....
i didn't know that
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)03:49:00 No.219427605
アニメ効果で俺の国で漫画が発売されるんだ
先に全35巻買っとくべき?
アニメ効果で俺の国で漫画が発売されるんだ
先に全35巻買っとくべき?
because of the anime, manga is coming out in my country
should i buy all 35 volumes straight ahead?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)03:49:27 No.219427632
>>219427605
間違いない
間違いない
Sure.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:10:21 No.219428960
>>219427632
わかった
好きになれると良いな
わかった
好きになれると良いな
OK, I hope I will like it
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:11:57 No.219429074
フランスNetflixは日本での放送が終わってから配信されることが今日確認された。Twitterですごい反発くらってる
フランスNetflixは日本での放送が終わってから配信されることが今日確認された。Twitterですごい反発くらってる
The French Netflix confirmed earlier today that it'll only be available once it's done airing in Japan. They're getting a lot of backlash on Twitter.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:13:50 No.219429188
>>219429074
大草原
つまり公式字幕が出るのは1年後ってことか?
大草原
つまり公式字幕が出るのは1年後ってことか?
Lmao so over a year for official subs?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:12:25 No.219429101
どう思う?https://patch.cafe/
thoughts?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:17:21 No.219429411
>>219429101
うん
このコップみたいに、アホな商品が色々あっていいね
うん
このコップみたいに、アホな商品が色々あっていいね
ok, gotta love how stupid some of the merch is, like this glass here.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:18:33 No.219429502
>>219429411
大草原
なんだよこの頬は笑
大草原
なんだよこの頬は笑
lmao at those cheeks
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/01/21(Thu)23:45:45 No.219419553
アニメ化として忠実具合を評価して9/10を付けたい。それ以外は7/10くらいかな。少なくとも大事故にはならなくて一安心だ
アニメ化として忠実具合を評価して9/10を付けたい。それ以外は7/10くらいかな。少なくとも大事故にはならなくて一安心だ
As an adaptation I give it 9/10 for faithfulness. Otherwise it's just 7/10 or so. I'm relieved at least, they didn't f*ck up anything badly.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:43:53 No.219431176
アニメは展開が早すぎて竜がゲイだということに誰も気づかなそう
アニメは展開が早すぎて竜がゲイだということに誰も気づかなそう
Anime moving too fast that nobody will notice Ryu is gay.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:44:29 No.219431217
>>219431176
明らかに竜はゲイじゃないだろ
明らかに竜はゲイじゃないだろ
he's clearly not
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)04:52:54 No.219431740
シャーマンキングが蘇ってきてる...
シャーマンキングが蘇ってきてる...
Shaman King is reviving.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)07:41:12 No.219440853
>>219431740
近頃シャーマンキング関連作品が多すぎて把握が大変なんだが
近頃シャーマンキング関連作品が多すぎて把握が大変なんだが
There are so many Shaman King works nowadays that it's hard to keep track.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)06:37:17 No.219437617
原作1話のアニメ化としてはすごく忠実だったんだが、原作2話分で完全にダメにしたな
原作1話のアニメ化としてはすごく忠実だったんだが、原作2話分で完全にダメにしたな
The adaptation of the first chapter was pretty faithful, but they completely butchered the second chapter
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)07:27:36 No.219440199
※控室のアンナ
※控室のアンナ
Anna waiting room
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)08:59:18 No.219444435
主人公の声がすごい美しいな、ホモじゃないよ
Mc's voice is f*cking beautiful, no homo.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)09:16:44 No.219445212
かなり良かったそれにボーカロイドEDも。視聴継続
It was pretty good plus vocaloid ed, not Dropped.
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)10:50:26 No.219449881
うし、良質な字幕がやっと完成した。今チェック中
うし、良質な字幕がやっと完成した。今チェック中
Ok, good quality subs are finally finished. Just doing some check ups
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)10:54:23 No.219450050
>>219449881
やるじゃん
やるじゃん
based
【以下、別スレ】
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)10:57:02 No.219450178
あと5分で1話の字幕出るよ。お前らの新アニメの感想は?
あと5分で1話の字幕出るよ。お前らの新アニメの感想は?
Episode 1 subs in 5 minutes. Thoughts on the new adaptation?
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)19:00:26 No.219467562
最初にフランス語で観たけど、FRの字幕はすごい良かった。漫画読みなおさなきゃ
Watched it in French first and the FR sub was actually pretty good
I need to re-read the manga
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)13:49:55 No.219456843
ペース以外はすごくいいエピソードだった
ペース以外はすごくいいエピソードだった
Aside from the pacing, pretty good episode
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)16:06:46 No.219461599
アニメでもアメリカ出発前のアンナと葉の一夜がほのめかされるんだろうか
アニメでもアメリカ出発前のアンナと葉の一夜がほのめかされるんだろうか
I wonder if the anime will still imply Anna and Yoh's night before America
蠱惑の壺 4chan /a/ 04/02/21(Fri)19:13:29 No.219468020
俺の阿弥陀丸が超カッコいい。第1話は悪くなかった。印象的なアニメーションはあまりなかった(これは今後も変わらないと思う)けど個々のショットでいくつか素晴らしいのがあった。ついにはオが皆を打ちのめすのを見れるのが嬉しい
俺の阿弥陀丸が超カッコいい。第1話は悪くなかった。印象的なアニメーションはあまりなかった(これは今後も変わらないと思う)けど個々のショットでいくつか素晴らしいのがあった。ついにはオが皆を打ちのめすのを見れるのが嬉しい
My boy Amidamaru looks great. Not a bad first episode, not much in the way of impressive animation (and I don't expect this to ever change) but there were some sick looking individual shots. I'm largely just glad I'm finally gonna get to see based Hao curbstomp everyone
蠱惑の壺 reddit
ペースは絶対に落とさないといけないよ。アニメーションはすごくいいけど、まあ1話だからな。52話に35巻を詰め込もうとするんじゃなくて、あくまで第1シーズンであってほしい
The pacing needs to slow down for sure. Animation is pretty good but that’s expected for the first episode. Here’s to hoping they don’t try to cram 35 volumes into 52 episodes and that number is jus a place holder for the first season
蠱惑の壺 reddit
個人的にはペースは許容範囲だった。鋼の錬金術師:Brotherhood(日本語では鋼の錬金術師 FULLMETAL ALCHEMIST、2009年放送のもの)とか2011年のハンターハンターもそうだけど、無駄なアニオリを入れるんじゃなくて重要なシャーマンの説明とかハオのシーンとか素晴らしいシーンを追加してた。
今回のリメイク版は期待できそうだし、52話というのはとりあえずの話数だと思う。きっと巻いていくのは序盤だけで、後半は漫画の内容に集中するはず
蠱惑の壺 reddit
トーナメントとその後の追加要素を原作通りのペースでやってくれるのなら俺は満足だ
個人的にはペースは許容範囲だった。鋼の錬金術師:Brotherhood(日本語では鋼の錬金術師 FULLMETAL ALCHEMIST、2009年放送のもの)とか2011年のハンターハンターもそうだけど、無駄なアニオリを入れるんじゃなくて重要なシャーマンの説明とかハオのシーンとか素晴らしいシーンを追加してた。
今回のリメイク版は期待できそうだし、52話というのはとりあえずの話数だと思う。きっと巻いていくのは序盤だけで、後半は漫画の内容に集中するはず
For me the pacing was kinda alright tbh. They did the same with FMA: B and HxH 2011 and they just focused on the important parts instead of just show all the unnecesary filler. Plus, they added some nice stuff like the explanation of wth was a Shaman and the first scene of Hao.
This remake looks promising and i think the 52 eps is just a placeholder, surely they will animate the first part quite quickly, just to focus on the manga stuff later
蠱惑の壺 reddit
トーナメントとその後の追加要素を原作通りのペースでやってくれるのなら俺は満足だ
Yeah as long as the tournament and stuff added after is evenly paced I’ll be happy
蠱惑の壺 reddit
俺の身体はトーナメント編に100%準備できてるぜ
最初視聴したときはこの1話は確かにちょっと変だったけど、楽しめた
蠱惑の壺 reddit
俺の身体はトーナメント編に100%準備できてるぜ
最初視聴したときはこの1話は確かにちょっと変だったけど、楽しめた
My body is 100% ready for a tournament arc.
As a fist time watcher this first episode was definitely kind of weird, albeit enjoyable.
うーん
元のアニメを観てた人間としては、テンポが速すぎると思う。正確には覚えてないけど、修復された春雨を入手したのは何話か後だったと思う。1話はエルヴィスがボコられるとこで終わった
追記:ちょっと見返してみたらまあ良いんじゃないかと思えた。ただそれでも元のアニメよりは早いな。もしかしたらFULLMETAL ALCHEMISTみたいなことをしようとしてるのかも
Hmm as someone who watched original Shaman King, i think the pacing is blazing fast. I dont remember exactly how it went, but i think he got the restored Harusame only some episodes later. The first episode ended at Elvis getting rekt.
Edit: rewatching a bit i think it's fine, but still faster than original, maybe its doing something similar to Brotherhood.
蠱惑の壺 reddit
こんな早くハオの生まれ変わりを見れるとは思ってなかった。冒頭ではハオについての言及なんかまったくなかったしな
エピソード全体として急ぎ足だったな。葉とまん太の友情の芽生えだとか、喪助と阿弥陀丸のプロットの扱われ方はあんまり好きになれなかったけど、それでも楽しく見れた!
俺が一番好きなのは憑依合体した葉と阿弥陀丸が竜を諭すシーン。本当によく出来た強烈なシーンだった
Was not expecting newborn Hao so early. Or any mention of him at this point at all.
The entire episode was rushed. Didn't really like the way the Yoh and Manta's budding friendship was handled here nor the Mosuke and Amidamaru plot, but it was still a fun watch!
My favourite part was when Hyoui Gattai Yoh/Amidamaru was telling Ryu off. A really well done intense scene.
蠱惑の壺 reddit
俺もあのシーン大好き。実際2001年版よりうまくやってると思う
Loved that scene too. I think they actually did it better than in the 2001 version
俺もあのシーン大好き。実際2001年版よりうまくやってると思う
Loved that scene too. I think they actually did it better than in the 2001 version
蠱惑の壺 reddit
毎週ノスタルジーに浸れると思ってたのに、ネトフリのせいで台無しになってしまったわ
Welp I thought I was gonna get a good helping of nostalgia trip on a weekly basis but I guess netflix f*cked that up for me.
蠱惑の壺 reddit
Hahahahahaha
旧アニメOP伝統の鳥を引き継いでるじゃないか!
they kept the old Shaman King OP tradition of the bird!
蠱惑の壺 reddit
オーストラリアではどこで放送してんのこれ
Where is this airing for Australians?
蠱惑の壺 reddit
ネトフリが国際放送権を持ってるから、つまり合法的にはどこでも放送してない
Netflix has international broadcast rights, so nowhere legally.
蠱惑の壺 reddit
ああなるほど、つまり存在しないということか
Oh ok, so it doesn't exist.
ネトフリが国際放送権を持ってるから、つまり合法的にはどこでも放送してない
Netflix has international broadcast rights, so nowhere legally.
蠱惑の壺 reddit
ああなるほど、つまり存在しないということか
Oh ok, so it doesn't exist.
蠱惑の壺 reddit
おかえり俺の少年時代!
葉とまん太が2人で喪助に会うはずだったのに、葉一人で喪助に会っていたところみたいに、重要なシーンを省略しないことを今後は期待したいところはあるけど、全体的にはこの第1話に満足してる。第2話、第3話ではアンナが見たいな
葉とまん太が2人で喪助に会うはずだったのに、葉一人で喪助に会っていたところみたいに、重要なシーンを省略しないことを今後は期待したいところはあるけど、全体的にはこの第1話に満足してる。第2話、第3話ではアンナが見たいな
追記:この作品がNetflixで有料なことに不満を持っている人がいるのは理解できる。自分はNetflixのアカウントを持ってるけど、違法配信に頼ることなく、みんなが見て応援できるように、他の形式やメディアでも合法的に配信してほしい。この番組は、Netflix専用でさえなければ、国際的に成功する可能性はある
Welcome back my childhood! Anyway, a solid 1st episode though comparing this to the old anime, they seem to have skipped and altered some scenes, especially the part where both Yoh and Manta were supposed to meet Mosuke together but here, only Yoh met Mosuke. I'm hoping that they don't skip a lot of major scenes in future episodes but overall, I'm happy with this 1st episode. I'd love to see Anna in the 2nd or 3rd episode though.
EDIT: I understand that people are frustrated that this show is pay-walled in Netflix. I have a Netflix account but I want this to be streamed legally in any other form or media for others to watch and support without having to rely on illegal streaming. There's so much potential for this show to be successful internationally if only this wasn't exclusive to Netflix.
蠱惑の壺 reddit
ついに来たぞ!
葉は俺の大好きな主人公の一人で、クールな態度が昔から大好きだった。そしてエピソードの最後には蓮がチラ見せされてたな!テンポも問題ないと思う。これから楽しみだ
Finally, it’s here! Yoh is one of my favourite protagonists, I’ve always loved his chill attitude. And we get a glimpse of Ren at the end of the episode! I think the pacing is fine as well. Looking forward to more.
蠱惑の壺 reddit
第1話の内容はすごく良かったと思う。原作1話から3話までを巧みに組み合わせ、初見の人には冒頭のシーンでさらなるフックを与えた。速い感じはあるけど、重要な部分は省略されてない。次のエピソードはもっとうまくいくだろう
ただ漫画の読者としては、初見がこのエピソードをどう思うかが気になる
I think the first episode worked well for what it was! It cleverly combined the first to chapters and gave newbies a extra hook with the first scene. It does feel fast but nothing important was skipped. The next episode will probably work even better.
But as a manga reader I'm quite interested in what the newbies think of the episode.
蠱惑の壺 reddit
クランチロールでは配信されないの?
Is this gonna stream on crunchyroll?
Is this gonna stream on crunchyroll?
蠱惑の壺 reddit
ないです
ネトフリ監獄だ
Nope, netflix jail
蠱惑の壺 reddit
ないです
ネトフリ監獄だ
Nope, netflix jail
蠱惑の壺 reddit
シャーマンキング:なあ、アメリカでの放送が楽しみなんだが!
ネトフリ:ダメダメ!話すのやめて!牢屋行きだよ
Shaman King: Boy, I can't wait to be streamed in the US!
ネトフリ:ダメダメ!話すのやめて!牢屋行きだよ
Shaman King: Boy, I can't wait to be streamed in the US!
Netflix: Nope, nope! Stop talking, go to jail.
出典:①,②,③
1001:最近の更新記事(壺)
【壺男】
こないだダイの大冒険の推定残り話数に絶望したばっかりですがそんなこと知るかバカうどんの精神でシャーマンキングもまとめます。
...という意気込みは良かったんですが、公式配信はネトフリのみ&公式字幕は当分なし、という状況なので、さっそく暗雲立ち込めてます...みかんの予感。まあいけるとこまでふんばります。
1話の感想としては...予想以上の力の入れっぷりで嬉しかったです。冒頭でハオ様(とミッキー!)を観れたのは素晴らしいファンサービスでした。
本戦トーナメントが始まるくらいまでは展開が早いのは仕方ないと思う。特に序盤のキャラが出揃わない間は
1003:オススメ記事(壺の外)
コメント
コメント一覧 (21)
壺男
がしました
壺男
がしました
壺男
がしました
できれば2部構成になってほしいかな
壺男
がしました
壺男
がしました
ネトフリ少しは考えた方がいいな。
向こうは一気の方が売れるのか?
壺男
がしました
壺男
がしました
壺男
がしました
壺男
がしました
集英社ジャンプ方式をマネようにも弾数足りなきゃ無理ってもんよ
原作が途中からとんでもなく迷走してるからなあ
どこまでやるつもりなんだか
壺男
がしました
あちらも旧アニメと比べたらテンポが速いし(原作から見ると悪くないペースではあるが)、こちらは新旧で比較すると大分違ってきそうだな
壺男
がしました
若い頃の勢いもないしで
リメイクする意味を感じられなかった
壺男
がしました
壺男
がしました
壺男
がしました
しかし さすがに葉の母親は変えても良かったんじゃないかw
壺男
がしました
コメントする